[i5i3]
DE LA VILLE DE PARIS.
203
de la bosse de Marne, ou sera mené par charroy par dessus le pont de Charanton; autres huit solz pour queue, ét quatre solz parisis pourmuy de vin, et autre vaisseau à l'equippolent, qui sera chargé lant par eau que par terre, pour mener hors, passant parla ville, fauxbourgs et banlieue de Paris, à quelzcon­ques personnes que lesd, vins appartiennent, tant previllegiez que non previllegiez. Et lequel ayde sera totallement converty ct employé au reboursemenl de ceulx qui auront fait lesd, avances, et aux inte­restz et fraiz qui en pourront deppendre, et non ail-
leurs; et incontinant led. remboursement, fraiz et mises fournyz, sera totallement cassé, supprimé et aboly led. ayde.
Et ont prins la charge mesd. s" les Commisseres d'en advertir le Roy pour sur ce obtenir ses lettres patentes d'octroy, lesquelles furent octroyées et expe­diées à Amyens le xxvicjour dud. mois d'Aoust aud. an mil v° treze, et présentées à la Court pour estre enterinées le penultieme jour dud. mois ensuivant (sic) aud. an, et par icelle Court leseptmc jour de Sep­tembre ensuivant leues, publiées et enregistrées C.
CCCII ET CCCIII. ----- SUR LE FAIT DE LA VISITATION DES FORTIFFICATIONS.
2O, 3o et 3i août i5i3. (Fol. 264 v° W.)
Et le vendredi xxvr dud. mois d'Aoust, mesd. s™ les Eschevins furent par ordonnance de monsr le Prevost des Marchans ct cn ensuivant la deliberation faicte en lad. Chambre du Conscil (3), ct en leur compaignie maistre Jehan Hesselin greffier, Phi­lippe Macé receveur, Jehan de Felin et Bastian de Caumont maistres des euvres, et Oudin Bouquier serrurier, veoir et visiter les portes, murailles et passaiges de lad. ville, pour y faire les clostures, retouppemens ct reparations neccesseres, lesquelles ilz ordonnèrent ausd, maistres des euvres de les faire fere.
Et le mardy ensuyvant xxxe et penultieme jour dud. mois d'Aoust oud. an v° xiii, feirent venir au matin en l'Ostel dc la Ville les gardes des clefz des portes dc la ville; et leur enjoignirent, cn la pre­sence des Quarteniers d'icelle Ville qui là estoient appellez, quc d'ores en avant feussent bien songnculx de fermer et ouvrir leurs portes à heures deues : c'est assavoir clorre de present à environ huit heures eL plus tost selon que les jours accoursiront, et ou­vrir au matin entour cinq heures et plus tart selon que les jours aussi diminuront. Et ainsi ont esté renvoyez.
Et auregard des Quarteniers, leur a esté dit qu'il falloit que d'ores cn avant ilz ordonassent à chascune porte de la ville quatre personnes qui se tiendront là depuis porte ouvrant jusques à porte fermant pour soy donner garde sur ceulx qui entreront ct ys-
tront, s'ilz seront point subsonnez, affin de les ar­rester et admener en l'Ostel de la Ville pour en estre fait ce qu'il appartiendra.
Et a esté designée à chascun d'eulx la porte dont ilz et leurs predecesseurs Quarteniers ont acoustumé en tel cas avoir la charge, c'est assavoir:
A Jacques Le Hodoyer, la porte S' Victor ;
A Robert Eschars, la porte Bordelle;
A Jehan Croquet et Pierre Cossé, la porte S' Jaques ;
A Jehan Macyot, la porte S' Michel ;
A Jehan Herbert, la porte S1 Germain;
A Geoffroy Croix et Godefroy, la porte S1 Ho­noré ;
A Jehan Du Buz, la porte Montmartre;
A Charles L'Oyson et Pierre-de Mousy, la porte S' Denis;
A Francois Choart et Bazanier, la porte S1 Martin;
A maistre Estienne Savin, la porte du Temple;
A Jehan Turquant et Nicolas Crespy, la porte S' Anthoine.
Et a esté ordonné par mesd. S™ à moy, Grellier,
bailler ausd. Quarteniers mandement à ceste fin,
lequel leur ay baillé à chascun en droit soy soubz la
teneur qui s'ensuyt :
3 o août.
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris. "Jaquesle Hodoyer, Quartenier de lad.Ville, as­semblez voz Cinquanteniers et Diziniers, el establis-
O Ces lettres n'ont pas été transcrites au Registre. — Après cet art. vient immédiatement notre n° ci-dessous CCC1V.
(2)   Au Registre, cette pièce vient après notre art. CCC1V, portant la date du io septembre.
(3)   Assemblée du 23 août; voy. l'art, précédent.
a fi.